VI koncert VII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Giewartów 2020

VI koncert VII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Giewartów 2020

VI koncert VII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Giewartów 2020

VI koncertem zakończyliśmy VII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej. Mimo wprowadzonych obostrzeń i ograniczeń wierni melomanii pozostali z nami do końca. Dzisiejszy koncert składał się z dwóch części:

I Bogdan Narloch (organy)

  1. Feliks Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Preludium i fuga d-moll op. 37 nr 3
  2. Théodore Dubois (1837-1924):
  • Cantilène réligiese
  • Marche – Sortie
  1. Noel Rawsthorne (* 1929) Line Dance
  2. Noel Goemanne (1926-2010) – En el silencio de la noche (z Sant Antonio Suite)
  3. Hans-André Stamm (*1958) – Rondo alla Latina
  4. Brita Leutert-Falch (*1966) – Toccata über Lobe den Herren

II Korpal Percussion Group 

  1. Evelyn Glennie – ”Little Prayer” – marimba solo
  2. Ramon Meyer – ”Toccata bez instrumentów”
  3. Lynn Glassock – „Three of a kind”
  4. John Beck (1933) – „Epizody na perkusję”
  5. Emmanuel Sejourne – „Nancy” – marimba solo
  6. Steve Fitch – „Over the edge”
  7. Steve Reich – „Clapping Music”

 

Bogdan Narloch (Akademia Sztuki w Szczecinie) Studia muzyczne odbył w klasie organów prof. Leona Batora w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Od wielu lat pełni funkcję dyrektora Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Koszalinie oraz Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Słupsku. W latach 1995-2014 roku wspólnie z prof. Markiem Toporowskim organizował coroczne Ogólnopolskie Kursy Interpretacji Muzyki Organowej, odbywające się pod patronatem Ministra Kultury. Prowadziło je wielu wybitnych europejskich organistów. Jest doktorem habilitowanym profesorem nadzwyczajnym Akademii Sztuki w Szczecinie, prowadzi też klasę organów w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie. Jego bardzo aktywna działalność koncertowa obejmuje recitale solowe, muzykę kameralną i koncerty z orkiestrami. Występował w większości krajów europejskich (Belgia, Białoruś, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Litwa, Mołdawia, Niemcy, Norwegia, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Włochy) oraz w Izraelu, Rosji, Brazylii, Urugwaju i na Tajwanie. W swoim dorobku posiada wiele nagrań CD, m.in. prezentując historyczne organy i muzykę organową Pomorza. Poza działalnością dydaktyczną i artystyczną zajmuje historycznym budownictwem organowym, współpracując w tym zakresie z Urzędem Ochrony Zabytków.

Korpal Percussion Group (Bydgoszcz) w składzie: Maciej Korpal, Grzegorz Sikorski, Yi Wang (Chiny), Wojciech Rybka. Absolwenci bydgoskich szkół muzycznych. Od wielu lat tworzą grupę perkusyjną Orkiestry Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Współpracują z orkiestrami i zespołami muzyki  rozrywkowej. Wspólnie z Mirosławem Żytą – wychowawcą wielu polskich perkusistów – organizują cieszące się dużym powodzeniem cykliczne koncerty perkusyjne, na które zapraszają swoich kolegów-artystów oraz uczniów. Zajmują się również pracą pedagogiczną. Jedną z wyjątkowych uczennic jest Zofia Karandyszowska, perkusistka w klasie mgr Macieja Korpala – uczennica klasy maturalnej Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych w Bydgoszczy, która ma już na swoim koncie współpracę z orkiestrą Filharmonii Pomorskiej i udział w koncertach edukacyjnych.

Foto: Eryk Kostrzewa