X Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej – VI koncert
Program koncertu:
Jean-Prerre Lecaudey – organy (Francja)
- Anonim angielski (XVI wiek)
– La Shy Myze, Uppon La Mi Re, My Lady Careys Dompe
- Nicolaus Bruhns (1665-1697)
– Præludium in e
- Manuskrypt ze Starego Sącza (XVIII wiek)
– Aria N° 40
- Joseph Haydn (1732-1809)
– 3 Flötenuhrstücke
5. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
– Andante KV 616
6. Domenico Scarlatti (1685-1757)
– Sonata in G k 328
- Johann Sebastian Bach(1685-1750)
– Præludium e Fuga in C BWV 547
Zespół Marzec Music Crew: Renata Marzec –wiolonczela solo, Bolesław Siarkiewicz –skrzypce, Michał Szałach-skrzypce, Jadwiga Stanek-altówka, Kinga Bubel-wiolonczela (Polska)
- Sulkhan Tsintsadze (1925-1991)
– Suita na tematy gruzińskie: I.Lale, II.Shepherd`s Dance, III. Suliko, IV. Sachidao, V. Fly Away, Black Swallow, VI. Rustic Dance.
- Bela Bartok (1881-1945)
– Tańce rumuńskie w opracowaniu na wiolonczelę solo i kwartet smyczkowy. I. Joc cu bata, II. Braul, III. Per loc ,IV. Baciumeme, V. Poarga Romanesca, VI. Maruntel
Jean Pierre Lecaudey –urodzony w Saint-Brieuc w 1962 r. w 1977 r. wstąpił do Konserwatorium w Aix-en-Provence (klasa p. Jean Costy), gdzie w 1980 r. uzyskał złoty medal. swoje umiejętności u Xaviera Darasse na organach i Michela Dru na fortepianie w CNR w Tuluzie. W latach 1982 i 1983 jury jednogłośnie przyznało mu złoty medal, a następnie pierwszą nagrodę. W czerwcu 1983 zdobył także pierwszą nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie w Tuluzie za interpretacje francuskiej muzyki symfonicznej. Od 1983 roku jego kariera koncertowa zaowocowała występami na licznych festiwalach, a także dał ponad siedemset koncertów lub recitali we Jako pianista prowadzi intensywną działalność kameralną ze skrzypcami, wiolonczelą lub fletem, z upodobaniem do sonaty romantycznej (Brahms, Franck, Fauré, Mendelssohn…). Kilkakrotnie dał w 2008 roku słynną Sonatę fortepianową Juliusa Reubkego, zmarłego przedwcześnie w wieku 24 lat ucznia Liszta. W 2009 roku wykonał pierwsze Trio d-moll Feliksa Mendelssohna z Olivierem Charlierem i Dorelem Fodoreanu oraz Quatuor pour la Fin du Temps Oliviera Messiaena. Również jako dyrygent, przez dziesięć lat kierował Ensemble Orchestral des Bouches-du-Rhône, wykonując repertuar od symfonii Mozarta po dzieła współczesne, w tym wielkie utwory Ravela i Debussy’ego. Organista tytularny wielkich organów „Pascal Quoirin” z Saint-Rémy-de-Provence od 1985 roku, poświęca swój czas na organizację i realizację festiwalu organowego „Organa”, prawdziwej międzynarodowej platformy, na której występują najlepsi organiści. Jean-Pierre Lecaudey od 1985 roku uczy gry na organach, fortepianie, dyrygentury oraz harmonii. Od września 2000 roku jest profesorem organów w Conservatoire d’Avignon.
Renata Marzec– wiolonczelistka, Profesor tytularny, doktor habilitowany. Pracuje w Akademii Muzycznej w im. F.Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest absolwentką tej uczelni w klasie prof. Romana Sucheckiego i pracę zawodową od ponad 30 lat wiąże ze swoją Alma Mater, wychowując grono kilkudziesięciu absolwentów (solistów i kameralistów). Od wielu lat jako solistka i kameralistka koncertuje z mężem organistą, prof. Radosławem Marcem współtworząc duet Cellorganic. Aktywność ta obejmuje Międzynarodowe Festiwale Muzyczne organizowane na terenie całej Polski oraz za granicą. Wymienić należy m.in. tournée: Reggio Emilia, Momo, Modena, Osnago, Lecce, (Włochy), Antibes (Francja), Medina de Pomar, Oňa, Gernika, Frias ,Igualada, (Hiszpania), Mexico City, Yanhuitlan (Meksyk), Vamberk, Upice (Czechy), Koksijde (Belgia), Bratysława, Nitra (Słowacja). W sierpniu 2016r. nakładem wytwórni Soliton ukazała się płyta duetu Cellorganic pt. Borrowed Sounds, na której Renata Marzec z towarzyszeniem Radosława Marca (organy) dokonała światowej premiery fonograficznej utworów w autorskich transkrypcjach na wiolonczelę solo oraz utworów na wiolonczelę i organy. Z tej okazji odbyły się prestiżowe tournée w Hiszpanii i Meksyku. Współpracowała z wybitnymi instrumentalistami: Dymitrem Sitkowieckim, Jadwigą Kaliszewską, Pawłem Radzińskim, Lechem Bałabanem, Bolesławem Siarkiewiczem, Marcinem Sikorskim, Bartłomiejem Weznerem. Od 2014 roku Renata Marzec jest Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giewartowie. W ramach festiwalu utworzyła Marzec Music Crew – zespół kameralny o różnorodnej obsadzie, promując wykonawstwo w klasycznych i niekonwencjonalnych obsadach instrumentalnych we własnych transkrypcjach (np. M. Ravel-Bolero –na 10 wiolonczel). Oprócz pracy artystycznej i popularyzatorskiej prowadzi również warsztaty muzyczne dla młodych instrumentalistów i Master Class w Polsce i za granicą. Uczestniczy w pracach Jury konkursów wiolonczelowych i kameralnych. Jest krajowym konsultantem i jurorem przesłuchań z ramienia Centrum Edukacji Artystycznej.
W latach 1999-2002 i 2008-2012 pełniła funkcję prodziekana oraz dziekana (2002- 2008 i 2012-2016) Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Za swoją działalność artystyczną otrzymała wiele państwowych nagród i odznaczeń .
Bolesław Siarkiewicz – ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Otrzymał także wyróżnienie Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego za znaczący wkład w rozwój utalentowanej muzycznie młodzieży. Artysta prowadzi ożywioną działalność koncertową. Występował w wielu krajach europejskich oraz w USA. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Zygmunt Rychert, Tomasz Bugaj, Jacek Rogala, Mirosław Jacek Błaszczyk, Jerzy Swoboda oraz ze znakomitymi muzykami jak Jadwiga Kaliszewska, Renata Marzec, Iwona Hossa, Monika Skruszewicz, Jadwiga Stanek, Rafał Kwiatkowski, Marcin Sikorski, Lech Bałaban, Piotr Reichert. Jego szeroki repertuar obejmuje dzieła od Baroku po muzykę XXI wieku. W swoim dorobku Bolesław Siarkiewicz posiada nagrania kilku płyt. Jedna z nich, z nagraniem Tria florenckiego Michała Dobrzyńskiego, otrzymała nominację do Fryderyka. Bolesław Siarkiewicz jest profesorem na wydziale instrumentalnym w macierzystej Uczelni oraz w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Jego szeroka działalność pedagogiczna obejmuje również wykłady podczas letnich i zimowych kursów skrzypcowych, funkcję krajowego konsultanta CEA, a także pracę w jury konkursów skrzypcowych.
Michał Szałach – absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie prof. Pawła Radzińskiego (dyplom z wyróżnieniem ), oraz Stażu Artystycznego w zakresie kameralistyki Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina, w klasie profesorów Mai Nosowskiej i Jana Staniendy. W 2015 roku obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych, jednocześnie podjął pracę w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta prowadząc klasę kameralistyki oraz skrzypiec. Od 2009 roku jest muzykiem Filharmonii Narodowej w Warszawie. Laureat V nagrody na VII Konkursie Skrzypcowym w Lublinie (2008), a także I nagród (wraz z BMF Piano Trio) na Międzynarodowym Konkursie Kameralnym w Salonikach w Grecji (2010) oraz St Martin’s International Chamber Music Competition w Londynie, pod artystycznym patronatem słynnego Sir Nevilla Marrinera ( 2011 ). Uczestnik najbardziej prestiżowych konkursów muzyki kameralnej, takich jak 62. Międzynarodowy Konkurs ARD w Monachium (2013), 8. Międzynarodowy Konkurs Franz Schubert und die Music der Moderne w Graz (2012). W roku 2013 ukazała się debiutancka płyta BMF Piano Trio, wydana przez CD Accord. Michał Szałach jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego („Młoda Polska” 2012r.) oraz „Dartington International Summer School” ( 2011r.). Koncertował jako solista i kameralista w Filharmonii Narodowej w Warszaw, NFM we Wrocławiu, Dworze Artusa w Toruniu oraz w ramach znaczących festiwali, takich jak Emanacje, Eastern Waves, Musica Polonica Nova, Letnie Koncerty na Grochowskiej. Występował także w wielu krajach Europy, m.in. we Włoszech, w Niemczech, Czechach, Holandii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Grecji, Finlandii i Serbii.
Jadwiga Stanek – jest absolwentką Akademii Muzycznej imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie altówki prof. Jana Paruzela. Pracę zawodową związała przede wszystkim z macierzystą Uczelnią, gdzie w 2012 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych. Wielokrotnie brała udział w Europejskim Programie Life Long Learning – Erasmus, prowadząc Kursy Interpretacji Muzycznej w Conservatorio Superior de Música „Oscar Espla” w Alicante (Hiszpania) oraz w Akademii Sztuk w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja 2012). Altowiolistka doskonaliła swoje umiejętności na wielu Mistrzowskich Kursach Interpretacji Muzycznej w kraju i za granicą współpracując z takimi artystami jak: Bruno Giuranna, Victor A. Pikayzen, Kurt Lewin, Jan Paruzel. Działalność koncertowa altowiolistki obejmuje regularne recitale solowe i kameralne w kraju oraz poza jego granicami w tym m.in.: we Włoszech, Hiszpanii i na Słowacji. Do ważnych osiągnieć zaliczyć można zdobycie nagród muzycznych w kategoriach muzyki kameralnej na konkursach: ze skrzypkiem Bolesławem Siarkiewiczem zdobyła 2 Nagrodę na 23’ Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzycznej w Barletta (Włochy) natomiast w 2018 roku także w kategorii muzyki kameralnej w duecie z klarnecistą Borysem Binieckim zdobyła 1 Nagrodę – Premio Assoluto na 2’ Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzycznej w Sarzanie (Włochy). Altowiolistka jest pracownikiem Filharmonii Pomorskiej imienia I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy oraz absolwentką studiów podyplomowych w zakresie Marketingu Kultury na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu.
Kinga Bubel – jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w dwóch specjalnościach. Ukończyła wydział instrumentalny w klasie wiolonczeli oraz klasie kameralistyki prof. dr hab. Renaty Marzec. Swoje umiejętności kształciła na licznych kursach muzycznych u wybitnych instrumentalistów: Karolina Styczeń (Madryt), Adam Klocek (Kraków), Philippe Muller (Paryż), Kazimierz Michalik (Warszawa), Natalia Kurzac (Katowice), Tomasz Lisiecki (Poznań), Tomasz Zięba (Oklahoma City). Obecnie współtworzy trio fortepianowe wraz Janem Romanowskim – skrzypce i Rafałem Błaszczykiem – fortepian wykonując muzykę Nikolaia Kapustina z pogranicza klasyki i jazzu. Na swoim koncie ma również projekty współpracując z wykonawcami polskiej i zagranicznej sceny muzycznej m.in. Andrea Bocelli, Matteo Bocelli, Sanah, Justyna Steczkowska, Beata Kozidrak, Kayah, Igor Herbut, Krzysztof Cugowski, Katarzyna Moś, Halina Mlynkova, Natalia Kukulska czy Dorota Miśkiewicz oraz ponad 300 koncertów jako solistka, kameralistka, członkini orkiestr symfonicznych. Poza działalnością koncertową spełnia się jako nauczycielka w szkołach muzycznych, a także prowadzi ukierunkowane na edukację muzyczną media społecznościowe gdzie znana jest jako Pani Od Muzyki.